Mä olen miettiny näitä työ ja ammatti asioita todella paljon.
Mä olen nähny jopa unia siitä että mä olen duunissa sillä alalla mikä mua kiinnostaa.
Harmittaa vaan kun ei tuo työkkäri ymmärrä asiaa meikäläisen kantilta.Mä en oikeastaan edes usko että ne tulee ikinä ymmärtämäänkään asioita työttömän kantilta.Niillä on vaan se päämäärä että ihmiset on pakko saada pois kortistosta keinolla millä hyvänsä.

Miltäköhän niistä tuntuis jos niitä puskettais jollekin alalle mikä ei kiinnostaa pätkääkään,vain sen takia että siellä on työvoimasta pula.Vaikka mä opiskelisin jollekin alalle niin eihän se silti sitä tarkoita ettenkö mä vois jonkin muun alan töitä tehdä.Mä olen päättäny että mä nyt opiskelen sille alalle mikä mua kiinnostaa enkä mä muuhun tyydy.Jos se ei niille käy niin se on niitten ongelma ei mun.Ei ne voi olettaa että ihmiset heittää haaveensa ja unelmansa roskiin vain sen takia että se ei niille käy.Vaikka jollain alalla ei tällä hetkellä olekaan työpaikkoja niin voihan silti tulevaisuudessa olla asiat toisin.

Se meikäläistä kiinnostava ala on kuitenkin Tietotekniikka niin eiköhän se ole yksi tulevaisuuden aloista.Kyllähän siellä tälläkin hetkellä on vaikka mitä hommia kun katsoo mol.fi:n sivuja.Onhan muilla aloilla kuitenkin polttava tarve saada uutta työvoimaa mutta kun ne ei ole meikäläisen hommia.En mä lähde tekemään mitään mikä ei mua kiinnosta.Vaikka mä olen kaiken maailman paskahommia tehny niin silti niissä on aina ollu jokin asia mikä on mua kiinnostanu.

Täytyy maanantaina katsoa miten ne asiat alkaa siellä menemään.
Eniten mua huolestuttaa se että jos se todellakin on pelkkää ajanhaaskausta.Mulla on niin kiire saada nyt se ammatti opiskeltua koska musta tuntuu että tämä mun elämä junnaa paikallaan.Tai oikeastaan se ei pelkästään tunnu vaan se junnaa paikallaan.Mä menin työelämässä niin pitkälle kuin pääsin ilman koulutusta mutta sitten tuo selkä petti.Nyt mä olen sitten taas alkupisteessä koska mä en voi tehdä niitä töitä mistä mulla on kokemusta.Enkä mä usko että työpaikkaa hakiessa on ihan siellä kärkisijoilla kun samaa paikkaa hakee ihmisiä joilla on kokemusta alalta.

Jos nyt ajatellaan mun tilannetta ihan järjen kanssa.
Siis mä tiedän mikä mua kiinnostaa ja mitä mä haluan opiskella.Mä olen netistä katsellu sen ammatin kuvauksia ja tietoa siitä.Mä tiedän mikä laitos sitä koulutusta järjestää.Ei tässä vaiheessa pitäisi olla mitään epäselvyyksiä.Kuitenkin päästäkseni alalle joudun tappelemaan työkkärin kanssa ja hyppimään heidän pillinsä mukaan.Joudun juoksemaan kursseilla millä ei ole mitään tekemistä ammatillisen koulutuksen kanssa.
Missä tässä mennään metsään????
Eikö työkkärin pitäisi olla minun puolella ja auttaa mua saamaan se opiskelupaikka ja ammatti.Tottakai tuolla ohjaavalla kurssilla minne joudun niin on myös mahdollisuus edetä suunnitelmassa.Mutta kun jo haastattelu vaiheessa aletaan kailottaa että ei välttämättä pääse sille alalle mille haluaa koska kurssin lähtökohdat ovat työvoimapoliittiset,niin ei se kyllä paljoa toivoa herätä....ainakaan minussa.

Mun mielestä noiden työkkärin ja ton kurssinjärjestäjän toiminnassa on aika iso ristiriita.Siis missä vaiheessa asiat on tällaiseksi menneet että työkkäri ja muut tahot alkavat päättää ihmisten elämästä.Kuitenkin niillä on aika paljon valtaa kun ajattelee että monelle tuo työttömyyspäiväraha on kuukauden ainoa tulo ja siellä on sellaisia ihmisiä jotka eivät vain pääse töihin vaikka haluaisivat.Sitten nämä ihmiset joutuvat hyppimään toisten pillin mukaan koska muuten he menettävät sen ainoan tulonsa.Siis aivan naurettavaa touhua!!!

Tulipas tässä taas tekstiä mutta niin kai se on tämän homman tarkoituskin.....

Kärppä kuittaa taas!!!!!!!