Huomenta taas täältä arjen harmaudesta.

Jotenkin tuntuu että partani kasvaa nyt nopeammin kun olen työtön.Vasta viikko sitten ajoin naamani ja nyt se on jo tuuhean talviturkin peitossa.Mikäköhän siinä on????
Yrittääköhän kehoni nostaa testosteroni tasoa jotta en tuntisi itseäni niin luuseriksi?
Tottakai se käy miehuuden päälle kun ei enää pystykkään tekemään fyysisesti raskaita hommia.Minunkin kokoinen kaveri on varmasti huvittavan näköinen jossain näperrys hommissa.

Kyllähän sitä ruutia miehessä riittää mutta kun ei paikat kestä.Välillä tuntuu että en olisi kokonainen ihminen kun minussa on tuota rakenteellista vikaa.Hölmöähän se on ajatella tällä tavalla mutta silti siltä minusta tuntuu.

Viime yönä näin todella kummallista unta ja yllätys yllätys se liittyi työhön.Näin un ta että olin vielä edellisessä työssäni ja minulla oli rautakehikko tukemassa selkärankaani.Keskustelin  työnjohtajan kanssa hommista mitä minun tulisi tehdä.

Normaalisti kyseisessä työssä joutui päivän aikana lemppaamaan noin 8 tuhatta kiloa tavaraa.No nyt unessani tuo määrä oli 18 tuhatta kiloa ja vieressämme oli muita työntekijöitä jotka olivat aivan terveitä.Kysyin työnjohtajalta että miksi nuo muut eivät voi tuota hommaa hoitaa kun he ovat terveitä ja minulla on tällainen kehikko pitämässä minua kasassa.Syyksi työnjohtaja ilmoitti että he ovat palkallisella vapaalla joten minä olen ainoa joka tämän homman voi tehdä.

No sitten aloin tehdä tuota hommaa ja sitä mukaa kun tavaraa lemppasin niin kehikosta irtosi ruuveja ja tukirautoja.Juuri kun tuet olivat menneet ja selkärankani alkoi taittua soi herätyskello.

Yleisestihän puhutaan että unet merkitsevät jotain.Onkohan tuo uni nyt sitten sitä että olen alkanut ymmärtämään kuinka paljon työnantajat tänäpäivänä työntekijöiltään vaatii.Naisilla ei saisi olla lapsia ja pitäisi aina olla valmis ylitöihin.Vaimoltani on kysytty työhaastatteluissa että meinaako hän lähiaikoina hankkiutua raskaaksi.
Siis mitä vittua????
Kuuluuko se työnantajalle pätkääkään?

Tällä hetkellä se näyttää ainakin minun silmissäni siltä että millään muulla kuin rahalla ei ole merkitystä.Mitä helvettiä sillä rahalla tekee jos muu elämä on perseellään.En usko että ne pesot hirveästi lämmittää yrittäjää kun hän menee kotiin jossa on perhe jota ei edes tunne.Kaikki yhteinen aika on hukattu töissä rahaa tekemällä.Sitten kun lapset ovat melkein aikuisia niin aletaan tekemään tuttavuutta.

Myönnän että minullakin on ollut aikoja jolloin työ merkitsi minulle liian paljon.Tavallaan se oli pakokeino kun kotona meni huonosti.Silloin sitä meni mielellään töihin ja teki ylitöitä.Nykyään jos minut pistetään valitsemaan työn ja perheen väliltä,valitsen kyllä sen perheeni.Työtä ehdin tehdä myöhemminkin mutta näitä yhteisiä hetkiä ei pysty elämään myöhemmin.

Kärppä kuittaa!!!!